info

na podstawie tłumaczenia Stanisława Barańczaka

adaptacja i reżyseria Jarzyna

scenografia i kostiumy Stephanie Nelson / Agnieszka Zawadowska
muzyka Abel Korzeniowski / Jacek Grudzień / Piotr Domiński
reżyseria światła Jacqueline Sobiszewski
wideo Neurotic Group
dramaturgia Agnieszka Tuszyńska
projekcje Bartek Macias
układ walk Michał Stanisławski, Mirosław Okniński
efekty iluzjonistyczne Maciej Pol
efekty pirotechniczne Piotr Krzyczmonik

obsada
Aleksandra Konieczna, Małgorzata Hajewska-Krzysztofik / Danuta Stenka, Cezary Kosiński, Tomasz Tyndyk, Jacek Poniedziałek / Roman Gancarczyk, Waldemar Kownacki / Mirosław Zbrojewicz, Michał Żurawski, Piotr Głowacki / Sebastian Pawlak, Eryk Lubos / Hubert Zduniak, Jan Dravnel, Christian Emany / Janusz Chabior, Tomasz Karolak / Piotr Rogucki / Agnieszka Podsiadlik

premiery
19, 20 maja 2005, hala Waryńskiego, ul. Kolejowa

Historia w Makbecie pokazana jest jak koszmar.(...) Jako mechanizm fascynuje choćby samą grozą i nieodwracalnością. Koszmar poraża i przeraża. W Makbecie historia pokazana zostaje przez osobiste doświadczenie. I zbrodnia pokazana zostaje także przez osobiste doświadczenie. Jest decyzją, wyborem, idzie na własny rachunek i musi być dokonana własnym rękami.
Historia w Makbecie jest nieprzejrzysta jak koszmar. I jak w koszmarze wszyscy się w nią zapadają.(...) Przez koszmar brnie się i podchodzi on do gardła.
„Jestem pogążony we krwi tak głeboko, że gdybym nawet teraz się zatrzymał , to powrót byłby tak samo trudny jak brnięcie dalej".
Historia w Makbecie jest lepka i gęsta jak breja i krew.(...) Unurzani we krwi są tutaj wszyscy; mordercy i ofiary. Unurzany we krwi jest świat.(...)
Krew w Makbecie nie jest tylko przenośnią, jest materialna i fizyczna, wypływa z ciał pomordowanych. Osiada na rękach i twarzach, na sztyletach i mieczach.(...)
Ta krew nie da się zmyć ani z rąk, ani z twarzy. Makbet zaczyna i kończy się rzezią. Krwi jest coraz więcej. Wszyscy w niej broczą. Zalewa scenę. Bez obrazu świata zalanego krwią teatralna incenizacja Makbeta będzie zawsze fałszywa.
Jan Kott, Makbet albo zarażeni śmiercią

spektakl trwa: 1 godz. 30 min. (bez przerwy)