info

scenariusz i reżyseria:; muzyka: Cassette Boy; czas trwania 56 minut; Polska 2005
Dzikus - Luke Evans
Konsument - Simon Marks
fragmenty książki czyta Bernadette Kingham
 

Brand New World nawiązuje tytułem i treścią do klasycznej antyutopii Aldousa Huxleya (Brave New World), będącej przepowiednią naszej przyszłość, kiedy poddani nieustającemu warunkowaniu wymienimy wolność na masową rozrywkę i bezmyślne przyjemności. Film odnosi problem do dzisiejszych realiów świata hiperkonsumpcji i zamiany wielu elementów rzeczywistości w towar. Dlaczego konsumpcja staje się głównym aspektem naszego życia? Dlaczego mieszkańcy bogatych państw uważają słowo „kupuję” za synonim słowa „jestem”? Czy od takiej cywilizacji można uciec? Czy dostęp do ogromnej ilości towarów i usług czyni nas szczęśliwymi? Na takie pytania próbują odpowiedzieć autorzy filmu, a pomagają im w tym najwięksi międzynarodowi znawcy Huxley'a, szwedzcy konsumenci, walijskie dzieci oraz pustelnicy z obu stron Kanału La Manche.
Oglądał ktoś telewizję ostatnio? Bo jeśli Huxley ma rację, nikt nie może uciec. Nawet Dzikus.
Ewan Jones-Morris jest Walijczykiem, urodził się w 1980 roku w Aberystwyth, wychował w Rhayader. W 2001 roku ukończył studia na kierunku Komunikacji Wizualnej College’u Sztuki i Wzornictwa w Leeds. Przez rok pracował w Szwecji w wideo departamencie centrum kultury w Gävle. Obecnie studiuje w Międzynarodowej Walijskiej Szkole Filmowej w Newport. Mieszka w Cardiff.
 

Andrzej Wójcik urodził się w 1978 roku w Kielcach, studiował na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, gdzie w 2002 roku ukończył politologię. Po studiach wyjechał do Szwecji i przez rok pracował w młodzieżowej organizacji ekologicznej Fältbiologerna. W latach 2004/2005 uczył się w szkole dla liderów społeczeństwa obywatelskiego i organizacji pozarządowych Globalverkstan w Göteborgu.