info

opracowanie tekstu Sylwia Torsh
scenografia Magdalena Maciejewska
muzyka Jacek Grudzień
opracowanie muzyczne Horst Leszczuk
dźwięk Piotr Domiński
reżyseria światła Mirosław Poznański
konsultacja językowa Zbigniew Zapasiewicz
konsultacja ruchowa Małgorzata Jóźwiak

obsada
Magdalena Cielecka, Magdalena Kuta, Maja Ostaszewska, Mariusz Benoit, Redbad Klijnstra, Cezary Kosiński, Mirosław Zbrojewicz

spektakl trwa 2 godz. (bez przerwy)

Magnetyzmowi można postawić jeden zarzut. W paradzie stylów, defiladzie teatralnych metod i amfiladzie literackich mód reżyser wykorzystał właściwie wszystkie teatralne możliwości, wycisnął teatr jak gąbkę, ofiarowując publiczności kąpiel w fontannie łez, połączonych sił śmiechu, grozy i wzruszenia. W pogoni za teatralnym efektem reżyser wypisał swoje pióro do końca, powiedział wszystko, co miał do powiedzenia, nie zakrył przed widzami żadnych obszarów teatralnego świata, tajemnicy. Ale ten zarzut także można odeprzeć: spektakl jest przecież zmaganiem z fantastycznym i groźnym jak zombi tekstem. Dekonstrukcyjna walka z nim, ciężkie zmaganie musi być doprowadzone do końca. Tylko tak można dowieść nieograniczonej żywotności tematu, który poruszył Fredro, tylko tak można uniknąć złapania się w siatki i pułapki dramatu, którego wiele liter umarło na zawsze. Zabić, aby ocalić, to prawdziwe zabiegi antywampiryczne, jak wbijanie osinowego kołka.
Piotr Gruszczyński, Tygodnik Powszechny